fw-1

CHAOS REKLAMOWY

Rabka-Zdrój

fw-1

CHAOS REKLAMOWY

Nowy Targ

fw-1

CHAOS REKLAMOWY

Zakopianka

fw-1

CHAOS REKLAMOWY

Zabierzów

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie uchwały w sprawie „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń dla Miasta Krakowa”

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie uchwały w sprawie „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń dla Miasta Krakowa”

W dniu 19.09.2017 w Urzędzie Miasta Krakowa została przeprowadzona dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie uchwały w sprawie "Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń dla Miasta Krakowa".

Przedstawione zostały definicje reklamy, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego i szyldu. Otóż w skrócie można powiedzieć, że tablica reklamowa to obiekt o płaskiej powierzchni, a urządzenie reklamowe to każda inna forma prezentacji reklamy w trzech wymiarach. Szyld to także tablica reklamowa o ograniczonej powierzchni i informuje o prowadzonej działalności gospodarczej.

Miast Kraków zostało podzielone na 5 stref i dotyczą one umieszczania reklam, natomiast regulacje dotyczące ogrodzeń obejmują 4 strefy.

Cytując redaktor Małgorzatę Mrowiec (artykuł pt. "Bitwa o krajobraz. Branża atakuje pomysły na porządkowanie reklam"): "Niemal wyłącznie przedstawiciele branży reklamowej i ich prawnicy wzięli udział w publicznej debacie na temat uchwały krajobrazowej, która odbyła się w magistracie. [..] Urzędnicy obiecują przeanalizować wszystkie uwagi. Podkreślają jednak, że skoro na debacie nie było mieszkańców - to widocznie im ten restrykcyjny projekt się podoba."

Podczas debaty pojawiły się pierwsze informacje o opłacie reklamowej. Będzie składała się z części stałej - 2,50zł oraz części zmiennej nie przekraczającej 0,21zł za metr kwadratowy powierzchni reklamy. Opłaty od reklam wprowadzone zostaną kolejną uchwałą i każdy z mieszkańców będzie miał możliwość zdeklarowania reklam na swoich działkach poprzez wypełnienie deklaracji.

Moje uwagi, które podniosłem na debacie są następujące:

  • kiedy wjazdy do Krakowa zostaną oczyszczone z nadmiaru reklam?
  • kiedy planowana jest inwentaryzacja tablic i urządzeń reklamowych?
  • jakie będą opłaty reklamowe w Krakowie?
  • czy określony jest gdzieś czas przedsięwzięć plenerowych, podczas których można rozmieszczać reklamy związane z danym wydarzeniem?

Mieszkańcy Krakowa mogą zgłaszać swoje uwagi do uchwały krajobrazowej do 13 paździenika 2017 roku. Więcej informacji o uchwale krajobrazowej można znaleźć na stronach bip.krakow.pl

Wszystkie informacje o uchwale krajobrazowej

Tekst uchwały

Załącznik nr 1 - Zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury (ok. 18 MB)

Załącznik nr 2 - Zasady i warunki sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych (ok. 25 MB)

Załącznik nr 3 - Zasady i warunki sytuowania ogrodzeń (ok. 17 MB)

Załącznik nr 4 - Zasady i warunki sytuowania wolnostojących urządzeń reklamowych jako słupów plakatowo-reklamowych w I strefie krajobrazowej (ok. 4 MB)

Broszura informacyjna - wersja w układzie pionowym (ok. 8 MB)

Broszura informacyjna - wersja w układzie poziomym (ok. 9 MB)

 

About the Author

Leave a Comment